Son güncelleme: 18.05.2016
Hakkında
Kaplamalar, program içerisinde Tileset olarak geçmektedir.
Harita oluştururken yararlandığımız kaplamalar bizim için neredeyse herşeydir.
Harita oluşturucular, hayal güçlerini zorlayarak, senaryoya
ait bir harita oluşturmak için çalışmaktadırlar.
Kaplamalar oyun
haritasını oluştururken ekranın sol kısmında mevcuttur. A – B – C bölümleri
kaplamaların içeriğini göstermektedir. R bölümü ise Region sekmesidir.
Kaplamaların hangisini
kullanmak istiyorsak, üzerine tıklayarak harita üzerinde kullanabiliyoruz.
Kaplamalar sekmesi Database içerisinde bulunmaktadır. Burası
hakkında bilgi verecek olursak;
Tileset yazsının altında yazan (Overworld, Outside, Inside,
Dungeon, SF Outside, SF Inside) isimler, harita türlerinin isimleridir. Buraya
kendimizde kaplama seti oluşturarak ekleyebiliriz.
General Settings
alanı;
Name: Haritanın ismidir. Diğer haritalardan ayırt
etmemiz için kullanırız.
Mode: Haritanın türünü belirtir.
World
Type: Haritanın türünün dünya tarzında olmasını sağlar.
Area
Type: Haritanın türünün arena tarzında olmasını sağlar (iç mekânlarda
kullanılır).
Images
alanı;
Kaplamaların görsellerini ekleyebileceğimiz alandır.
Sağ kısımda bulunan alanlar;
Passage: Karakterlerin, kaplamaların neresinde hareket
edeceğini belirler.
Passage (4 dir): Karakterlerin, kaplamaların neresinde
hangi yönlere doğru hareket edeceğini belirler.
Ladder: Kaplamayı tırmanılabilir hale getirir
(merdivenlerde, iplerde kullanılır).
Bush: Kaplamanın devamlı olarak devam edeceğini ve
birleşeceğini belirler (ağaçlarda kullanılır).
Damage Floor: Kaplamanın üzerine gelindiğinde hasar
verip, vermeyeceğini belirler (zehirli alanlar, ateşli zeminlerde
kullanılabilir).
Yorumlar
Yorum Gönder