Kaplamalar

Son güncelleme: 18.05.2016

Hakkında

Kaplamalar, program içerisinde Tileset olarak geçmektedir. Harita oluştururken yararlandığımız kaplamalar bizim için neredeyse herşeydir.


Harita oluşturucular, hayal güçlerini zorlayarak, senaryoya ait bir harita oluşturmak için çalışmaktadırlar.

Kaplamalar oyun haritasını oluştururken ekranın sol kısmında mevcuttur. A – B – C bölümleri kaplamaların içeriğini göstermektedir. R bölümü ise Region sekmesidir.
Kaplamaların hangisini kullanmak istiyorsak, üzerine tıklayarak harita üzerinde kullanabiliyoruz.


Kaplamalar sekmesi Database içerisinde bulunmaktadır. Burası hakkında bilgi verecek olursak;
Tileset yazsının altında yazan (Overworld, Outside, Inside, Dungeon, SF Outside, SF Inside) isimler, harita türlerinin isimleridir. Buraya kendimizde kaplama seti oluşturarak ekleyebiliriz.
General Settings alanı;
Name: Haritanın ismidir. Diğer haritalardan ayırt etmemiz için kullanırız.
Mode: Haritanın türünü belirtir.
            World Type: Haritanın türünün dünya tarzında olmasını sağlar.
            Area Type: Haritanın türünün arena tarzında olmasını sağlar (iç mekânlarda kullanılır).
Images alanı;
Kaplamaların görsellerini ekleyebileceğimiz alandır.


Sağ kısımda bulunan alanlar;
Passage: Karakterlerin, kaplamaların neresinde hareket edeceğini belirler.
Passage (4 dir): Karakterlerin, kaplamaların neresinde hangi yönlere doğru hareket edeceğini belirler.
Ladder: Kaplamayı tırmanılabilir hale getirir (merdivenlerde, iplerde kullanılır).
Bush: Kaplamanın devamlı olarak devam edeceğini ve birleşeceğini belirler (ağaçlarda kullanılır).
Damage Floor: Kaplamanın üzerine gelindiğinde hasar verip, vermeyeceğini belirler (zehirli alanlar, ateşli zeminlerde kullanılabilir).

Yorumlar