Son Güncellenme: 15.05.2016
Karakterler
Hakkında
RPG oyunlarında ana, yan, düşman karakter olarak çeşitli
karakterler vardır.
Ana karakter: Oynadığımız, seviye atlamasına,
görev yapmasına vb. şeyleri yapabildiğimiz karakterdir.
Yan karakter: Oyun hakkında bilgi veren, görev
alabildiğimiz, bize yardımcı olan karakterlerdir.
Yan karakterler, NPC olarak geçen karakterlerdendir. Genel
olarak oyuna ilk başladığımız zaman, bir tane NPC görürüz ve bize oyunun nasıl
oynandığını, neler yapabildiğimizi anlatır (Rehber NPC diyebiliriz).
Gerçek bir RPG (Ben R-RPG diyeceğim)
özellikleri eklemek içinse senaryomuzun yani oyun hikâyemizin kabul edilebilir
derece de güzel olması gerekmektedir.
Bu hikâyenin nasıl anlatılacağı konusuna gelirsek, yine
oyundaki NPC'lerden yardım alabiliriz. Kendilerine yönelttiğimiz soruları,
cevaplayarak bize oyun dünyası hakkında yeni bilgiler sunabilirler. Bunu başka
bir yöntem olan kitaplarla da anlatabiliriz. Karakterimiz bir kitap bulur ve
içindekileri okuduğu zaman oyun dünyası hakkında bilgiler edinebilir.
Bu yan karakterler bize yeni görevler verebilirler. Görevi
başarılı bir şekilde yaptığımız zaman, ödül verirler. Bu ödül genellikle altın
ve deneyim puanı olur. Tabi daha zor bir görevi halledersek, bize ekipman bile verebilirler.
Düşman karakter: Oyunda senaryo veya görev gereği
yenmemiz gereken karakterlerdir.
Düşman karakterler de NPC'lerden oluşurlar. Bunların farkı,
bize saldırmaları ve ölümüne savaşmamızdır. Bu savaşlarda galip olarak
gelirsek, her düşmandan farklı düzeyde deneyim puanı, altın kazanırız. Bazı
büyük düşmanlarda ise ekipman çıkma olasılığı vardır.
Bu düşman karakterler, oyun dünyasında rastgele yerlerde
bulunup, karşımıza çıkarken aldığımız yeni bir görev doğrultusunda da
belirebilirler.
Karakter Oluşturma
Ana Karakter Ekleme
Database'e giriyoruz. Önümüze gelen ekranda
"Actors" sekmesinde işlemimizi yapacağız.
![]() |
Ana karakter (Actors) sekmesi |
Actors sekmesinde oyunda kullanabileceğimiz ana karakterler
bulunmaktadır. Burada Actors yazısı altında bulunan; Harold, Therese, Marsha,
Lusius ana karakterlerin isimleridir. Aralarında geçiş yapıp, düzenleyebiliriz.
![]() |
Genel karakter ayarları |
General Settings alanı;
Name: Ana karakterin bir ismi olmalıdır. Bu isim
genelde, oyun içerisinde oyuncunun kendisine bırakılır. Karakterin adını buradan
veya oyun içerisinde değiştirebiliriz.
Nickname: Karakterimizin takma adı. Oyuncunun kendisi
seçebileceği gibi, oyun otomatik olarakta verebilir. Veya yapılan bir görevden
kazanılabilir.
Class: Karakterin sınıfını seçebiliriz (Sınıf rehberi).
Initial Level: Karakterin başlangıç seviyesidir.
Max Level: Karakterin ulaşabileceği en yüksek
seviyedir (Maksimum: 99).
Profile: Karakterin hayatıdır.
![]() |
Karakter görseli |
Karakterimizin genel ayarlarını hallettikten sonra, sıra
karakterimizin görüntüsüne geldi. Bunun için, Character Genarator eklentisini kullanabiliriz.
Images
alanı;
Face: Karakterin yüzüdür. Konuşmalarda görünür.
Character: Karakterin harita üzerindeki
hareketleridir.
[SV] Battler: Karakterin savaş anındaki
hareketleridir.
Karakterimizin grafiklerini de ekledikten sonra sıra karakterimizin
başlangıç ekipmanlarına geldi. Oyuna ilk başladığımız karakterin ekipmanları
olmayabilir, oyunu oynadıkça kendisi ekipman kazanarak ilerleyebilir.
Bu malzemeler, karakterin sınıfı seçildiği zaman değişiklik
gösterir. Bunun nedeni her sınıfın kendisine ait farklı silah, zırh, aksesuar
kullanıyor olmasıdır.
(Yazar notu: Tam bir RPG oyunu yapmak istiyorsanız, benim
düşüncem ekipmansız başlatmanızdır.)
Initial Equipment
alanı;
Weapon: Karakterin başlangıç silahıdır.
Shield: Karakterin kalkanıdır.
Head: Karakterin kaskıdır.
Body: Karakterin zırhıdır.
Accessory: Karakterin aksesuarıdır.
![]() |
Karakter özellikleri |
Karaktere eklemek istediğimiz kişisel özellikler bulunabilir.
Mesela; ateşe karşı dirençli, soğukta canının daha yavaş
azalması, saldırı hızının daha hızlı olması gibi.
![]() |
Karakter notları |
Son olarak karakterimizin not alanı. Buraya karakterimiz için
unutmak istemediğimiz bilgileri girebiliriz. Script, Plug-in eklentileri için
kullanılabilir.
Yan Karakter Ekleme
Yan karakterlerin eklenmesi, ana karakterden biraz daha
farklıdır. Event seçeneğini kullanarak oluşturacağız (Event
kullanımı – Event ile Yan Karakter Ekleme).
Düşman Karakter Ekleme
Düşman karakterlerin eklenmesi, ana karakterden biraz daha
farklıdır. Yan karakter ile benzerdir. Event seçeneğini kullanarak
oluşturacağız (Event kullanımı – Event ile Düşman
Karakter Ekleme).
Yorumlar
Yorum Gönder