RPG Oyunu nedir ?
RPG (Role-Playing-Game) yani rol yapma oyunu, bu tarz oyunların genelinde fantastik dünyalarda bulunuruz ve hayali bir karakteri canlandırırız.
Örneğin; Bir büyücü, savaşçı, hırsız, robot ...
RPG oyunları bazı oyunlarla sıkça karıştırılmaktadır. Her canavar kestiğiniz oyun RPG değildir.
RPG oyunlar, Adventure oyunlarının klasik ögesini taşır, anahtar bul ve öbür odaya geç gibi.
RPG Oyununun Temelleri
RPG oyununda bulunması gereken temel etkenler vardır. Bunların başında, Statlar, Sınıflar, Durum efektleri, Skiller, Level sistemi, Ana/Yan/Düşman Karakterler, Görevler, Ödüller, birbirinden farklı haritalar...
Detaylı bilgi için başlıkların üzerine tıklamanız yeterli
Statlar: RPG ve FRP (Fantasy Role Play) oyunlarının ana maddelerindendir. Statları STR (Strength - Güç), INT (Intelligence - Zekâ) , LUK(Luck - Şans) gibi başlıklar altında özetlenebilir.
Her seviye atlamamız da karakterimizin sınıfına göre yükselirler bunlara bağlı olarak yetenekleriniz artar...
Sınıflar: Açıklama eklenecek.
Skiller: Skiller olmazsa olmazlardan, RPG oyunlarında en önemli maddedir. Detaylı bir şekilde hesaplanması gerekir. Skill hangi seviyede gelir, gücü ne kadar olacaktır ve nasıl bir skill olacak. Düzgün bir denge oluşturmak ve orijinal yetenekler bulmak çok zor olabilir.
Level: Level seviye anlamına gelir. Canavar öldürdükçe tecrübe puanı kazanırız ve bu tecrübe puanı belli bir orana ulaşınca seviyeniz artar.
Seviye atladıkça, stat puanı kazanırsınız haliyle gücünüz, canınız, zırhınız vs. artar.
Skillerinizin vuruş gücü artarken, yeni skiller öğrenebilirsiniz.
Dodge / Miss / Parry ve benzeri gerçekçi ögeler
Dodge / Miss / Parry vuruşlardan kaçma veya bloklamadır.
Savaş Sanatı
Savaşlarda hasar kesinlikle net olarak hesaplanmamalıdır. Bu oyununuzu RPG'likten çıkarır örneğin sistem aynen şöyle olmalıdır ;
min. hasar : 5
mak. hasar : 10
O zaman hasar 5-10 arası olacaktır fakat düşmanımızın zırhına göre bu hasar sisteme göre otomatik olarak düşecektir.
NPC : Non-Player-Character yani oyuncu olmayan karakterlerdir. Canavarlarda ve Satıcılarda kullanılan tabirdir. NPC olmazsa zaten oyununuz olmaz. Tek başınıza gezerek ne anlayabilirsiniz ki zaten?
Durum Efekti
Yanma / Zehir / Donma(-tam donma) / Lanet gibi temellerden oluşur.Şöyle ki;
Yanma - saniye başı 5 hasar - 10 saniye sürer (Yanmaktan ölebilirsiniz)
Zehir - saniye başı 3 hasar - 20 saniye sürer (Zehirlenmeden ölmezsiniz 1 HP'de durur)
Donma - belli bir süre hareketleriniz yavaşlar (Tam donma - Kımıldayamazsınız, 5 saniye)
Lanet - Hasarınız zırh, can, saldırı değerini %x oranda düşer. (x: 5, 10, 50...)
Zırh : Zırh düşmandan aldığınız hasarı direkt olarak etkiler. (Ayrıca zırhlara x büyüsüne, durumuba karşı dayanıklılık eklenebilir.)
Not: Şuan için dersleri çıkartıyorum. Yeni şeyler yaptıkça paylaşacağım.
DİPNOT: (22.04.2015) Uzun bir aranın ardından geri geldim gibi gibi. RPG nedir, neler gerekir hepsini daha detaylı olarak anlatacağım. RPG Maker VX Ace derslerini de, daha düzgün bir şekilde yeniden hazırlayarak anlatacağım :)
RPG (Role-Playing-Game) yani rol yapma oyunu, bu tarz oyunların genelinde fantastik dünyalarda bulunuruz ve hayali bir karakteri canlandırırız.
Örneğin; Bir büyücü, savaşçı, hırsız, robot ...
RPG oyunları bazı oyunlarla sıkça karıştırılmaktadır. Her canavar kestiğiniz oyun RPG değildir.
RPG oyunlar, Adventure oyunlarının klasik ögesini taşır, anahtar bul ve öbür odaya geç gibi.
RPG Oyununun Temelleri
RPG oyununda bulunması gereken temel etkenler vardır. Bunların başında, Statlar, Sınıflar, Durum efektleri, Skiller, Level sistemi, Ana/Yan/Düşman Karakterler, Görevler, Ödüller, birbirinden farklı haritalar...
Detaylı bilgi için başlıkların üzerine tıklamanız yeterli
Statlar: RPG ve FRP (Fantasy Role Play) oyunlarının ana maddelerindendir. Statları STR (Strength - Güç), INT (Intelligence - Zekâ) , LUK(Luck - Şans) gibi başlıklar altında özetlenebilir.
Her seviye atlamamız da karakterimizin sınıfına göre yükselirler bunlara bağlı olarak yetenekleriniz artar...
Sınıflar: Açıklama eklenecek.
Skiller: Skiller olmazsa olmazlardan, RPG oyunlarında en önemli maddedir. Detaylı bir şekilde hesaplanması gerekir. Skill hangi seviyede gelir, gücü ne kadar olacaktır ve nasıl bir skill olacak. Düzgün bir denge oluşturmak ve orijinal yetenekler bulmak çok zor olabilir.
Level: Level seviye anlamına gelir. Canavar öldürdükçe tecrübe puanı kazanırız ve bu tecrübe puanı belli bir orana ulaşınca seviyeniz artar.
Seviye atladıkça, stat puanı kazanırsınız haliyle gücünüz, canınız, zırhınız vs. artar.
Skillerinizin vuruş gücü artarken, yeni skiller öğrenebilirsiniz.
Dodge / Miss / Parry ve benzeri gerçekçi ögeler
Dodge / Miss / Parry vuruşlardan kaçma veya bloklamadır.
Savaş Sanatı
Savaşlarda hasar kesinlikle net olarak hesaplanmamalıdır. Bu oyununuzu RPG'likten çıkarır örneğin sistem aynen şöyle olmalıdır ;
min. hasar : 5
mak. hasar : 10
O zaman hasar 5-10 arası olacaktır fakat düşmanımızın zırhına göre bu hasar sisteme göre otomatik olarak düşecektir.
NPC : Non-Player-Character yani oyuncu olmayan karakterlerdir. Canavarlarda ve Satıcılarda kullanılan tabirdir. NPC olmazsa zaten oyununuz olmaz. Tek başınıza gezerek ne anlayabilirsiniz ki zaten?
Durum Efekti
Yanma / Zehir / Donma(-tam donma) / Lanet gibi temellerden oluşur.Şöyle ki;
Yanma - saniye başı 5 hasar - 10 saniye sürer (Yanmaktan ölebilirsiniz)
Zehir - saniye başı 3 hasar - 20 saniye sürer (Zehirlenmeden ölmezsiniz 1 HP'de durur)
Donma - belli bir süre hareketleriniz yavaşlar (Tam donma - Kımıldayamazsınız, 5 saniye)
Lanet - Hasarınız zırh, can, saldırı değerini %x oranda düşer. (x: 5, 10, 50...)
Zırh : Zırh düşmandan aldığınız hasarı direkt olarak etkiler. (Ayrıca zırhlara x büyüsüne, durumuba karşı dayanıklılık eklenebilir.)
Not: Şuan için dersleri çıkartıyorum. Yeni şeyler yaptıkça paylaşacağım.
DİPNOT: (22.04.2015) Uzun bir aranın ardından geri geldim gibi gibi. RPG nedir, neler gerekir hepsini daha detaylı olarak anlatacağım. RPG Maker VX Ace derslerini de, daha düzgün bir şekilde yeniden hazırlayarak anlatacağım :)
Yorumlar
Yorum Gönder