Son güncelleme: 15.05.2016
Database'e giriyoruz. Önümüze gelen ekranda
"Actors" sekmesinde işlemimizi yapacağız.
Actors sekmesinde oyunda kullanabileceğimiz ana karakterler
bulunmaktadır. Burada Actors yazısı altında bulunan; Harold, Therese, Marsha,
Lusius ana karakterlerin isimleridir. Aralarında geçiş yapıp, düzenleyebiliriz.
![]() |
Genel karakter ayarları |
General Settings alanı;
Name: Ana karakterin bir ismi olmalıdır. Bu isim
genelde, oyun içerisinde oyuncunun kendisine bırakılır. Karakterin adını buradan
veya oyun içerisinde değiştirebiliriz.
Nickname: Karakterimizin takma adı. Oyuncunun kendisi
seçebileceği gibi, oyun otomatik olarakta verebilir. Veya yapılan bir görevden
kazanılabilir.
Class: Karakterin sınıfını seçebiliriz (Sınıf rehberi).
Initial Level: Karakterin başlangıç seviyesidir.
Max Level: Karakterin ulaşabileceği en yüksek
seviyedir (Maksimum: 99).
Profile: Karakterin hayatıdır.
![]() |
Karakter görseli |
Karakterimizin genel ayarlarını hallettikten sonra, sıra
karakterimizin görüntüsüne geldi. Bunun için, Character Genarator eklentisini kullanabiliriz.
Images
alanı;
Face: Karakterin yüzüdür. Konuşmalarda görünür.
Character: Karakterin harita üzerindeki
hareketleridir.
[SV] Battler: Karakterin savaş anındaki
hareketleridir.
![]() |
Karakter başlangıç ekipmanları |
Karakterimizin grafiklerini de ekledikten sonra sıra karakterimizin
başlangıç ekipmanlarına geldi. Oyuna ilk başladığımız karakterin ekipmanları
olmayabilir, oyunu oynadıkça kendisi ekipman kazanarak ilerleyebilir.
Bu malzemeler, karakterin sınıfı seçildiği zaman değişiklik
gösterir. Bunun nedeni her sınıfın kendisine ait farklı silah, zırh, aksesuar
kullanıyor olmasıdır.
(Yazar notu: Tam bir RPG oyunu yapmak istiyorsanız, benim
düşüncem ekipmansız başlatmanızdır.)
Initial Equipment
alanı;
Weapon: Karakterin başlangıç silahıdır.
Shield: Karakterin kalkanıdır.
Head: Karakterin kaskıdır.
Body: Karakterin zırhıdır.
Accessory: Karakterin aksesuarıdır.
![]() |
Karakter özellikleri |
Karaktere eklemek istediğimiz kişisel özellikler bulunabilir.
Mesela; ateşe karşı dirençli, soğukta canının daha yavaş
azalması, saldırı hızının daha hızlı olması gibi.
![]() |
Karakter notları |
Son olarak karakterimizin not alanı. Buraya karakterimiz için
unutmak istemediğimiz bilgileri girebiliriz. Script, Plug-in eklentileri için
kullanılabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder