Sınıflar & Statlar

  • RPG ve FRP (Fantasy Role Play) oyunlarının ana maddelerindendir.
  • Sınıflar başlıca, savaşçı, büyücü ve hırsızdan oluşur.
  • Statlar başlıca; STR (Strength - Güç), INT (Intelligence - Zekâ) , AGI(Agility - Çeviklik) gibi başlıklar altında özetlenebilir.
  • STR özelliği savaşçı, tank sınıflarında yüksektir.
  • INT özelliği büyücü, şifacı sınıflarında yüksektir.
  • AGI özelliği hırsız, suikastçı sınıflarında yüksektir.
SINIFLAR
Genel ayarlar
  • Name: Sınıfın ismi
  • EXP Curve: Bu sınıfın EXP dağılımı. Bu tabloda yaptığımız değişiklikler doğrultusunda karakterimizin seviye atlaması için gerekli puanlar artacak veya azalacaktır.
Yetenekler / Saldırılar
  • Bu tabloya geçerli sınıfın hangi seviyede, hangi saldırıyı / yeteneği kazanıp kullanabileceğini ayarlayabiliyoruz.
  • Genel olarak her sınıfın birbirinden farklı saldırısı / yeteneği vardır.
Özellikler
  • Bu tabloya geçerli sınıfın, özelliklerini ekleyebiliriz.
  • Ne tarz silahlar kullanacağını, ne tarz zırh giyeceğini, saldırı, savunma, kritik vuruş değerleri, bağışıklılık durumlarını bu tabloda ayarlıyoruz.
  • Her sınıfın farklı veya benzer silah çeşidi kullanması, zırh çeşitlerinin farklı olması ve en önemlisi saldırı, savunma, kritik vuruş değerleri, bağışıklılık durumları tamamen farklı olmalıdır.



STATLAR
  • RPG Maker VX Ace programının statlarına gelecek olursak;
  • RPG Maker VX Ace Sınıf Statları
  • MHP: Maximum Hit Point. Karakterin dayanabileceği maksimum miktarı temsil eder. Karakterin canı -HP- diyebiliriz.
  • MMP: Maximum Magic Point. Karakterin kullanabileceği maksimum büyü puanını temsil eder. Karakterin manası diyebiliriz.
  • ATK: Attack Power. Düşmana yapılan saldırıda, hasar miktarı gibi şeyleri etkiler.
  • DEF: Defense Power. Düşmandan alınan hasar miktarı gibi şeyleri etkiler.
  • MAT: Magic Attack Power. Karakterin kullanabileceği büyü gücü gibi şeyleri etkiler.
  • MDF: Magic Defense Power. Düşmandan alınan büyü saldırısına karşı dayanıklılık gibi şeyleri etkiler.
  • AGI: Agility - Çeviklik. Saldırı düzeni gibi şeyleri etkiler.
  • LUK: Luck. Meydana gelen durum rahatsızlıklarını, şans ile belirler.
  • Her seviye atlamamız da karakterimizin sınıfına göre yükselirler bunlara bağlı olarak yeteneklerimiz artar...
  • Son güncelleme 23.04.2015

Yorumlar