- RPG ve FRP (Fantasy Role Play) oyunlarının ana maddelerindendir.
- Sınıflar başlıca, savaşçı, büyücü ve hırsızdan oluşur.
- Statlar başlıca; STR (Strength - Güç), INT (Intelligence - Zekâ) , AGI(Agility - Çeviklik) gibi başlıklar altında özetlenebilir.
- STR özelliği savaşçı, tank sınıflarında yüksektir.
- INT özelliği büyücü, şifacı sınıflarında yüksektir.
- AGI özelliği hırsız, suikastçı sınıflarında yüksektir.
SINIFLAR
![]() |
Genel ayarlar |
- Name: Sınıfın ismi
- EXP Curve: Bu sınıfın EXP dağılımı. Bu tabloda yaptığımız değişiklikler doğrultusunda karakterimizin seviye atlaması için gerekli puanlar artacak veya azalacaktır.
![]() |
Yetenekler / Saldırılar |
- Bu tabloya geçerli sınıfın hangi seviyede, hangi saldırıyı / yeteneği kazanıp kullanabileceğini ayarlayabiliyoruz.
- Genel olarak her sınıfın birbirinden farklı saldırısı / yeteneği vardır.
![]() |
Özellikler |
- Bu tabloya geçerli sınıfın, özelliklerini ekleyebiliriz.
- Ne tarz silahlar kullanacağını, ne tarz zırh giyeceğini, saldırı, savunma, kritik vuruş değerleri, bağışıklılık durumlarını bu tabloda ayarlıyoruz.
- Her sınıfın farklı veya benzer silah çeşidi kullanması, zırh çeşitlerinin farklı olması ve en önemlisi saldırı, savunma, kritik vuruş değerleri, bağışıklılık durumları tamamen farklı olmalıdır.
STATLAR
- RPG Maker VX Ace programının statlarına gelecek olursak;
- MHP: Maximum Hit Point. Karakterin dayanabileceği maksimum miktarı temsil eder. Karakterin canı -HP- diyebiliriz.
- MMP: Maximum Magic Point. Karakterin kullanabileceği maksimum büyü puanını temsil eder. Karakterin manası diyebiliriz.
- ATK: Attack Power. Düşmana yapılan saldırıda, hasar miktarı gibi şeyleri etkiler.
- DEF: Defense Power. Düşmandan alınan hasar miktarı gibi şeyleri etkiler.
- MAT: Magic Attack Power. Karakterin kullanabileceği büyü gücü gibi şeyleri etkiler.
- MDF: Magic Defense Power. Düşmandan alınan büyü saldırısına karşı dayanıklılık gibi şeyleri etkiler.
- AGI: Agility - Çeviklik. Saldırı düzeni gibi şeyleri etkiler.
- LUK: Luck. Meydana gelen durum rahatsızlıklarını, şans ile belirler.
- Her seviye atlamamız da karakterimizin sınıfına göre yükselirler bunlara bağlı olarak yeteneklerimiz artar...
- Son güncelleme 23.04.2015
![]() |
RPG Maker VX Ace Sınıf Statları |
Yorumlar
Yorum Gönder