Düşman karakterlerin (mob) eklenmesi, ana karakterden biraz
daha farklıdır. Yan karakter ile benzerdir. Event seçeneğini kullanarak
oluşturacağız.
Mob ekleyeceğimiz yere gelerek, eventimizi oluşturuyoruz.
Event sayfamızda yapacaklarımıza gelecek olursak;
Name: Mobun adını yazabiliriz.
Image: Mobun grafiğini seçebiliriz.
Autonomous Movement: Hareket değerlerini
ayarlayabiliriz.
OK dediğimiz zaman mob oyuna eklenecektir ama savaş yapılamaz
bir durumdadır.
Mob ile Savaş
Contents kısmına sağ tıklayıp, New
diyoruz. 3. sekmeye geliyoruz. "Scene Control" bölümünden "Battle
Processing" modülünü seçiyoruz.
Battle Processing alanında;
Troop à Direct
designation: Savaşın yapılacağı canavarı seçiyoruz (buradaki moblar
database içerisinde bulunan moblardır. Database içerisinde girerek
değiştirebiliriz (Yeni mob ekleme)).
Troop à
Designation with a variable: x
Same as Random Encounter: x
Can Escape: Kaçma
seçeneği olsun.
Can Lose: Yenilme
seçeneği olsun (kullanılması tavsiye edilir).
OK dedikten sonra
Contents içeriği bu şekilde görünecektir;
If Win ve If Lose seçenekleri
karşımıza çıkıyor. Eğer bunlar üzerinde bir değişiklik yapmazsak, mob öldükten
sonra kaybolmaz ve sınırsız bir dövüş yaparız. Bunu engellemek için;
If Win seçeneğinin
altında bulunan karoya sağ tıklayıp, New diyoruz.
1. sekmeye geliyoruz. "Game Progression" bölümünden
"Control Self Switch" modülünü seçiyoruz.
Self Switch: A
Operation: On
seçerek "Ok"
diyoruz.
Savaşı kaybettikten sonra oyunun bitmesini istiyorsak;
"If Lose"
seçeneğinin altında bulunan karoya sağ tıklayarak New diyoruz.
3. sekmeye geliyoruz. "Scene Control" bölümünden "Game
Over" modülünü seçiyoruz.
Son olarakta "New
Event Page" butonuna tıklıyoruz.
"Conditions" sekmesinden "Self Switch"
butonuna tik koyuyoruz ve "A" modülünü seçiyoruz.
"OK" dedikten sonra mobumuz haritada seçtiğimiz
yere eklenmiş oluyor.
Yorumlar
Yorum Gönder