Düşman NPC (Mob) Ekleme

Düşman karakterlerin (mob) eklenmesi, ana karakterden biraz daha farklıdır. Yan karakter ile benzerdir. Event seçeneğini kullanarak oluşturacağız.
Mob ekleyeceğimiz yere gelerek, eventimizi oluşturuyoruz. Event sayfamızda yapacaklarımıza gelecek olursak;
Name: Mobun adını yazabiliriz.
Image: Mobun grafiğini seçebiliriz.
Autonomous Movement: Hareket değerlerini ayarlayabiliriz.
OK dediğimiz zaman mob oyuna eklenecektir ama savaş yapılamaz bir durumdadır.

Mob ile Savaş


Contents kısmına sağ tıklayıp, New diyoruz. 3. sekmeye geliyoruz. "Scene Control" bölümünden "Battle Processing" modülünü seçiyoruz.

Battle Processing alanında;
Troop à Direct designation: Savaşın yapılacağı canavarı seçiyoruz (buradaki moblar database içerisinde bulunan moblardır. Database içerisinde girerek değiştirebiliriz (Yeni mob ekleme)).
Troop à Designation with a variable: x
Same as Random Encounter: x
Can Escape: Kaçma seçeneği olsun.
Can Lose: Yenilme seçeneği olsun (kullanılması tavsiye edilir).
OK dedikten sonra Contents içeriği bu şekilde görünecektir;


If Win ve If Lose seçenekleri karşımıza çıkıyor. Eğer bunlar üzerinde bir değişiklik yapmazsak, mob öldükten sonra kaybolmaz ve sınırsız bir dövüş yaparız. Bunu engellemek için;
If Win seçeneğinin altında bulunan karoya sağ tıklayıp, New diyoruz.


1. sekmeye geliyoruz. "Game Progression" bölümünden "Control Self Switch" modülünü seçiyoruz.


Self Switch: A
Operation: On
seçerek  "Ok" diyoruz.
Savaşı kaybettikten sonra oyunun bitmesini istiyorsak;
"If Lose" seçeneğinin altında bulunan karoya sağ tıklayarak New diyoruz.

3. sekmeye geliyoruz. "Scene Control" bölümünden "Game Over" modülünü seçiyoruz.
Son olarakta "New Event Page" butonuna tıklıyoruz.



"Conditions" sekmesinden "Self Switch" butonuna tik koyuyoruz ve "A" modülünü seçiyoruz.
"OK" dedikten sonra mobumuz haritada seçtiğimiz yere eklenmiş oluyor.

Yorumlar